maanantai 9. maaliskuuta 2009

Kaukoilua

Otin vähän videolle Haurun kaukoja. Tarkoitus olisi että Hau ei liikuta takajalkojaan mutta seisomasta maahanmeno on "vähän" vaiheessa. Joo katsokaa itse. Siis jos mä en puutu siihen mitenkään Hau menee kyllä ihan kivasti maahan mutta liikkuu, jos mä koitan ohjailla sitä namilla niin se liikkuu ja sen lisäksi vielä istuu hetken ennenkuin menee maahan... Sitten mä en ole kauheasti uskaltanut sitä harjoitella ettei Hau opi väärin, mikä tuskin parantaa tilannetta :P Huomaa muutenkin ettei olla seisomista paljon harjoiteltu(sattuneesta syystä) mutta i-s menee ihan OK mun mielestä, lisää toistoja vaan.



Tuo viltti saatiin Haurun mukaan kasvattajalta ja se on hieman ällöttävä. Siis nykyään, kun Hauru vetää sitä aina pitkin kämppää, pentuna pissaili siihen (on kyllä pesty sen jälkeen :P), syö sen päällä luita ja muuten vaan Hau tykkää lutsuttaa ja leikkiä sillä. Varmaan se oli alunperin ihan hyvä eikä haissut vienosti katuojalle :D Onhan sitä pesty mutta sitä puhtautta ei kyllä yleensä kauan kestä kun viltti on niin kovassa käytössä. Muutenkin Haurulla on joku kumma pakkomielle viedä kaikki patjat Avallonin huoneeseen ja sitten muissa huoneissa joudutaan nukkumaan lattialla. Paitsi kun mä sitten kuskaan niitä paikoilleen, tämä on varmaan Haurusta joku hyvä leikki.

Tänä aamuna Hau pissasi sisälle! Siis koira on ollut kaksi kuukautta ainakin sisäsiisti. Kielsin sitä kyllä siitä koska Hauru varmana tietää että ulos pissitään eikä saa mitään traumoja. Kummallista vain, tosin havaittavissa on selkeä yhteys taas siihen aamu-käyttäytymiseen. Jostain syystä Hauru on taas päättänyt että me herätään seitsemältä, hyvällä tai pahalla. Ihmeellistä takapakkia. Päädyin nyt siihen että laitan herätyskellon soimaan ja ennen sitä ääntä en nouse ikinä, josko tuo sitten ymmärtäisi antaa mun nukkua pidempään. Tätä mä tulen kyllä varmaan vielä katumaan :P

3 kommenttia:

  1. Kun sä opetat käsiavustuksella maahanmenoa, sun pitäis liikuttaa se sun käsi viistommassa alas silleen että lopuks se olis melkeen kiinni siinä koiran rinnassa. Menee se istumisen kautta maahan vaikket ohjaiskaan kädellä tossa videon lopussa. ;) Jos se ei millän suosttu niin opeta se ensin niiaamaan niin et se pitää pepun pystyssä ja vasta sit ala tekee lisää noita toistoja.

    VastaaPoista
  2. Näyttääkö vain vai ennakoiko Hauru pikkaisen sun käskyjä? Nasta on myös joskus ennakoija eli koettaa päätellä itse mitä seuraavaksi käsketään LOL

    VastaaPoista
  3. Koitan korjata mun kättä siis. Sun pitää Verna ehkä tulla (taas) näyttämään jos en saa sitä onnistumaan. Paitsi että sunhan ei pitänyt enään neuvoa mua :P

    Joskus Hauru kyllä ennakoi, se osaa lukea niin hyvin mun eleitä että arvaa mitä tuleman pitää. Siltikin mun mielestä YouTube ja/tai mun huono känny aiheuttaa äänen lagaamista myöskin. Aiemmassa noutovideossa sen huomaa erityisen hyvin koska luovuttamisessa Hauru ei ennakoi oikeasti. Tai ainakin tämä on mun seliselitys :D

    VastaaPoista