lauantai 21. maaliskuuta 2009

Kieppuja

Harjoiteltiin "koiratanssia" pitkästä aikaa. Lainausmerkit siksi ettei kyse kuitenkaan ole kovin vakavasta harjoittelusta, sikäli kun koiratanssi nyt ikinä on vakavaa. Hyvin Hauru muisti kaikki temput eikä edes hauku kauhean paljon peruuttaessa. Mokoma aina koittaa päättää että tämä on jo riittävän pitkälle, anna palkka jo! Se osaa jo aika hyvin kiertää peruuttaen ympyrää mun ympäri (menipä vaikeaksi) mutta se on niin ihmeellisessä asennossa siinä ettei ole tosikaan. Johtuu jotenkin mun nami-ohjauksesta, oikeneekohan se itsestään sitten kun se oppii tuon kunnolla ja mä voin jättää kokonaan avut pois? Luulisi että se nyt huomaa että olisi paljon helpompaa tehdä ympyrää jos olisi silleen sievästi kaarella ja vielä sinne ympyrän suuntaan. Tai sitten tää on niitä asioita mitä koirat ei tajua? Pitäisi muutenkin varmaan opettaa sille jotain muutakin kun miljoona erilaista tapaa pyöriä ympyrää.

Tänä aamuna mä heräsin sellaiseen surinaan joka aina lakkasi vain alkaakseen kohta uudelleen. Selvisi että yhdessä niistä uusista pehmoleluista oli moottori sisällä ja kun siinä olevasta narusta vetää se alkaa täristä. Hauruhan oli tietty hyvin uteliaana poikana löytänyt tämän narun ja vahingossa vetänyt lelun käyntiin. Voin kyllä kuvitella että se on riemastunut mokomasta. Ääni siis syntyi kun Hau piteli lelua tassujensa välissä, katseli kun se tärisi ja veti sen aina uudelleen kun se pysähtyi. Pitääkin varmaan alkaa shoppailemaan sille jostain lelukaupan taapero-osastolta kaikkia kehittäviä juttuja niin kohtahan se jo rakentelee linnoja legoista ja lukee romaaneja jotka se on itse lainannut kirjastosta. Paitsi ettei sinne kai saa mennä koirat sisään. Hauru on kyllä aika söpö halutessaan, tai ainakin kovaääninen, joten ehkä ne tekisi poikkeuksen sen kohdalla.

3 kommenttia:

  1. Kyllä mä uskon, että Haun saa otaa mukaan leukauppaan. Mä olen koiran kanssa käynyt mm. pankissa, postissa, kirjakaupassa, kukkakaupassa, jne. Kysyn toki aina kun menen ekaa kertaa saako koiran kanssa tulla. Yhtään kieltoa ei ole tainnut tulla näiden liki 17 vuoden aikana.

    VastaaPoista
  2. Mä otan koirat aina mukaan kirjastoon, vaikka siinä ovessa on kyllä ei koirille kielto... Ei ole kukaan koskaan sanonut mitään negatiivista, päinvastoin kirjaston tädit ja sedät tulee aina ihastelemaan kuinka hienoja koiria mulla onkaan. ;)

    VastaaPoista
  3. Vietin juuri hauskan liki parituntisen lukemalla koko blogin läpi :)

    VastaaPoista