tiistai 31. maaliskuuta 2009

Taitava HauHau

Lenkillä nähtiin todella monta koiraa (ottaen huomioon missä ollaan), oltiin varmaan johonkin huonoon kellonaikaan kun ei me yleensä nähdä paljon ketään. Tai sitten se on vaan tuo kevät mikä saa ihmiset ulos lenkille. Jokatapauksessa hienosti pojat tuli luokse joka koirakon kohdalla :) Täytyy kyllä varmaan ottaa taas vähäksi aikaa ainakin Hau yksityisopetukseen kun nyt näköjään joka päivä joudutaan ohittelemaan ettei se saa mitään vaikutteita. Ohitettiin muutama pihoillaan haukkuva koira ja Haurukin sai olla irti ensimmäistä kertaa pitkään aikaan. Mä kuitenkin haluaisin pitää sitä irti kuten Maxiakin ja nykyisinhän se tottelee taas todella hienosti ja on ollut tosi mahtava monissa aika vaikeissakin tilanteissa. Vähän kyllä jännitti mutta ei kai siinä voi muuta kuin kokeilla ja koittaa luottaa että kyllä Hau toimii oikein. Tosi hienosti Hauru sitten olikin, yhden talon kohdalla se oli aikeissa sännätä sinne pihalle vaikka olin käskenyt sen kävelemään mun lähellä mutta totteli välittömästi EItä. Taitava poika :)

Harjoiteltiin vähän kääntymisiä seuraamisessa, ihan hyvin ne menee edelleen tosin joskus Hauru ei ilmeisesti huomaa että mä meinaan kääntyä kun se tuijottaa liian tarkkaan mun vasenta kättä ja sitten se käännös ei ole niin tiivis kuin mä toivoisin. Kokeiltiin myös valojen kääntämistä ja Hauru oli sitä mieltä ettei noin korkealle todellakaan voi pieni mudi yltää. Mä kuitenkin satun tietämään että se sammuttaa valot joskus yksin ollessaan joten pyysin siltä kuitenkin muutaman toiston ja ajattelin että totutellaan tohon pikkuhiljaa. Arvatkaapa vain kun käänsin selkäni oliko se hömelö koira räpeltämässä sitä katkaisinta ilman mitään vaikeuksia... Mokoma laiskimus koittaa huijata mua.

Ruokailun yhteydessä ollaan otettu aina pari asennon vaihtoa mutta ei niissä kyllä näy tapahtuvan edistymistä. Hitaastihan tuo on tehtävä mutta silti... ei Hauru vaan tunnu alkavan tekemään oikein seisomisesta istumista tai maahanmenoa. Muut on ihan suhteellisen hallussa, toki näytän käsimerkkiä ja välimatkaa ei ole nimeksikään mutta ei mun tarvi kuitenkaan varsinaisesti enää ohjata Haurua namilla niissä.

1 kommentti:

  1. Hau on näköjään ihan tyypillnen paimen ;). Asioiden tekeminen itsekseen on paaaaljon kivempaa kuin käskystä/pyynnöstä.

    VastaaPoista