tiistai 14. huhtikuuta 2009

Leikisti aiheeseen liittyvä otsikko

Vieläkin vaan istumaan jäämistä hinkattiin vaikka eipä siinä ole nyt enää mitään vikaa vikaa. Seuraamista ja uutena asiana täyskäännöstä vasemmalle. Mä en jotenkin tajua sitä miten Haurun pitäisi se suorittaa edessä joten se kiertää mun takaa, kai se käy niinkin vaikka siinä on kyllä mun nähdäkseni aika iso vaara että se alkaa pyöriä omiaan. Tosin Max kiertää myös eikä sillä tunnu olevan vaikeuksia erottaa mihin mä aion seuraavaksi kääntyä... vaikka onhan se paljon hitaampi joten Hauru ehkä herkemmin alkaisi ennakoimaan. Siinä meidän lähistöllä joku mies käppäili edestakaisin (ihmiset usein jää silleen muka vaivihkaa katsomaan mitä me puuhataan vaikka ei se nyt niin kiinnostavaa kai ole) ja sitten vielä toisella puolella joku leikki lapsen kanssa ja kun Haurulla meinasi välillä homma mennä liikaa varsinkin sen lapsen tuijotteluksi joten tehtiin ihan tavallisia kontakti- harjoituksia myös.

Reenien jälkeen mentiin metsälenkille ja mä en eksynyt! No ainakaan paljoa, kaikkia meidän "maamerkkejä" kuten muutamaa kaadunnutta puuta mä en kyllä nähnyt koko reissun aikana ja tultiin tielle muutamia metrejä sivussa mutta kuitenkin. Varmaan ihan tuurilla :P Koska me ei tultu taas ihan oikeaan kohtaan jouduimme ylittämään tulvivan ojan. Maxille se oli tietenkin mahtava tilaisuus virkistäytyä vaikka ei siinä kovin syvää ollut (onneksi) ja Haurukin loikkasi siitä yli oikein ylipitkällä hypyllä ettei varmana varpaat kastu. Aika ihmeellisiin suorituksiin tuo venyy kun se oikein haluaa. Mä meinasin että hyppään yhdelle puunrungolle ja sitä kautta yli mutta se runko ei ihan kestänytkään mun alla joten kahluuhommiksi meni minullakin. No ei ollut edes kylmää vettä joten ei se mitään. Märät kengät ei kyllä ole kauhean kivat jalassa joten ensikerralla kyllä kävellään ojanreunaa kunnes löydetään oikea ylityspaikka... Tai sitten me eksytään totaalisesti ja toivotaan parasta kuten normaalisti.

Käytiin vielä rannan kautta kun Max halusi vaikka mä koitin sille sanoa ettei järvestä ole vielä jäät lähteneet. Ei olleetkaan mutta pojat innostui kuitenkin vähän hepuloimaan ja kävivät koittamassa jäiden kestävyyttä. Hauru ei ollut liian painava mutta Max kyllä vähän kastui. Taas. Olivat siis ihan rannassa kuitenkin, en koittanut päästä niistä eroon hukuttamalla. Hauru koitti hankkia lisäravintoa mutta mä en antanut sen jahdata sorsia (tai mitä lie olivat) ja myyräonni ei muuten vain suosinut. Yritys oli kyllä kova. Ei Haun olisi kyllä tarvinnut murehtia kun mä olin aamulla käynyt shoppailemassa sille ihanan tuoksuvaista lehmän mahaa. Hauru ei vain vielä tiedä sitä kun se on hyvässä piilossa :P Kysyttiin myös myyränraatoja että saisi Hau kerrankin mieleisiään herkkuja mutta niitä pitäisi kuulemma mennä etsimään kilpailevasta liikkeestä :D Ehkä toi maha nyt kuitenkin käy ja Hauru hankkikoon itse omat hiirensä.

3 kommenttia:

  1. Eikse tee sen ympyrää peruutuksen sun ympäri just vasemmalle? Mä vaan aattelin et sähän voisit pyytää sen peruuttaa silleen sen puol kierrosta samalla kun ite käännyt täyskäännöksen. Perjaatteessahan sun ei tarvi opettaa sille kun täyskäännös jompaan kumpaan suuntaan joten mun mielestä on parempi ettet opeta sille vasempaan ollenkaan kun jos opetat takakautta... :P

    VastaaPoista
  2. Siis PK- kisoissa on pakko kääntyä vasemmalle. Kyllähän Hauru sen oppisi mutta mun aivoissa on joku kauhea katkos ja mä en itse tajua sitä ja sitten Haurukin menee ihan sekaisin kun mä vaan mietin että häh...??

    VastaaPoista
  3. Kuka nyt PK lajeja harrastaa...

    Kylmäharjotuksii ilman koiraa ensiks? ^^ No mua vaan ärsyttää kun Gizmo on semmonen kiertäjä aina, mut toisaalta opetin sille perusasentoonmenonkin takakautta et kai se on vaan saanut siit niin paljon vahvistetta...

    VastaaPoista