torstai 9. huhtikuuta 2009

Metsästystä taas

Käytiin siis tekemässä yksi jälki. Hauru otti kyllä aluksi tuntumaa metsästämiseen napsimalla myyriä läheisestä ojasta. Ehkä mudi ei olekaan mulle sopiva rotu :P Alkupalojen jälkeen Hauru sitten jäljesti aamuruokansa mikä meni ihan OK kai. Jälki oli ihan turhan lyhyt eikä Hau oikein ehtinyt saada mitään rytmiä aikaiseksi kun se jo loppuikin ja sitten mä en edes rauhoittanut sitä kunnolla ennen aloittamista. Melkoista sählinkiä siis mutta hyvin löytyi Haurun ruoat ja tulipahan ainakin testattua että se suostuu nyt syömään jäljeltä, toisin kuin syksyllä. Seuraavalla kerralla toivottavasti hommaan tulee vähän enemmän järkeäkin mukaan.

Oli ihan kauhea tuuli joten tehtiin sitten esineruutuakin kun kerran metsään oltiin raahauduttu ja kerrankin ilman Maxia. Tai oikeastaan esine-kaistaletta mutta kuitenkin. Jotenkin luulen ettei Hau tajunnut tästäkään paljon mitään, kunhan juoksenteli ja sitten sattumalta löysi muutaman lelunkin sieltä varpujen seasta. Sillä taitaa edelleen olla kaikki muut hajut mielessä kuin ne mitkä mä toivoisin. Ehkä se etsiskeli vain niitä myyriään...

Ei silti lannistuttu ja otettiin vielä lopuksi TOKOa kaupan parkkipaikalla. Se meni sentään hyvin, jopa paikalla makuu vaikka menin aika pitkälle seisomaan. Otettiin myös vähän seurausta mikä sujui ihan OK, vierestä kävellyt pariskunta vähän haittasi keskittymistä yhdessä välissä. Hau varmaan mietti seuratako mua vai mennä moikkaamaan niitä mutta valitsi sitten minut kuitenkin. Huomaa ettei olla oltu Helsingissä teho-opissa kun kaikki vastaantulijat on taas Haun vanhoja tuttuja. No ainakin luoksepäästävyys sujuu tosin siinäkin olisi minusta kivempi jos koira istuisi sievästi eikä koittaisi ängetä tuomarin syliin :D

Edit: Pikaiset iltareenit vielä. Otettiin vielä noutoa missä houkuttelin Haurua kävelemään kapula suussa. Ihan hyvin Hau otti askelia eikä edes pudotellut kapulaa mutta se ei kyllä tajunnut että pitäisi tulla istumaan mun eteen vaan jäi noin puolen metrin päähän seisomaan.
Sitten kokeiltiin mun ympäri peruuttamista, Hauru osaa sen jo ihan hyvin ilman apuja silloin kun se malttaa keskittyä. Silloin kun ei malta se saattaa alkaakin kiertämään piruettia paikallaan tai muuta yhtä nerokasta ja kerran se jopa lensi selälleen, oli vissiin vähän liikaa vauhtia noin tiukkaan mutkaan :P Hauru tietää itsekin aina silloin että nyt menee väärin ja alkaa puhista vihaisena kuten se teki pentuna silloin kun se ei malttanut tulla kunnolla sivulle. Hassu mies. Pitää koittaa miettiä millä tuosta liikkeestä saisi vähän hillitymmän. Loppupalkaksi otettiin kunnon painileikki lattialla ja kivaa oli.

2 kommenttia:

  1. Ihan tyypillinen mudihan Hau on... myyrät/hiiret maistuvat myös muille. Nasta tosin on (tähän asti) vain tyytynyt listimään niitä, ei ole vielä syönyt (kait??)

    VastaaPoista
  2. Aika tavallistahan tuo myyrästys tuntuu olevan. Eipä kai siinä muuten mitään mutta villi-jyrsijät aiheuttaa mulle kirkumiskohtauksia ja sitten me ollaankin tosi fiksu parivaljakko kun Hauru koittaa tulla rauhoittamaan mua ja mä koitan juosta karkuun... Ehkä mä joskus alan tajuta ettei ne myyrät syö minua varsinkaan kuolleina :P

    VastaaPoista