perjantai 25. lokakuuta 2013

Kleptomaani

Osaa sitä muutkin kuin Max vallata koko sohvan

Roolla on ollut tapana käydä hakemassa joku mun kengistä kainaloon kun se menee nukkumaan. Se on vähän ärsyttävää koska kenkiä saa sitten etsiskellä ennen uloslähtöä mutta olen jo oppinut menemään automaattisesti kiertämään Roon yleisimmät nukkumapaikat sen sijaan että edes vaivautuisin koettamaan onnea kenkähyllyn suhteen. Periaatteessa Rohan tietää että se ei saa ottaa kenkiä, se ei koskaan koske niihin mun nähden vaan esim. kun tullaan lenkiltä se menee olkkariin ihan coolina, viheltelisi jos osaisi, ja heti kun menen esim. tietokonehuoneeseen kuuluu hätäistä dalmaatin tepsutusta kun se hakee kengän äkkiä ennenkuin huomaan. Jos sanon jotain toisesta huoneesta 'mikä tuo ääni on?' se pudottaa kengän niille sijoilleen ja yrittää uudelleen sopivaksi katsomansa ajan jälkeen. Sitten kun tomu on laskeutunut epäonnistuneen yrityksen jäljiltä. Tosi "ovela" varas siis :p Rohan ei kuitenkaan riko kenkiä, se vaan nukkuu kenkä kainalossa joten pitäköön unikaverinsa. Toisin sanoen, en jaksa opettaa paremmin. Ja olen jo etukäteen tyytynyt siihen että jos se jonain päivänä järsii kenkiä niin se on sitten oma syy.

Eilen illalla aloin ihmettelemään kun Roo nukkui taas sohvalla ja sillä oli jotain kainalossa mikä EI ollut kenkä.


Tuo vaaleanruskea on mun paita joka oli viikattuna pöydälle, olen käyttänyt sitä nyt syksyllä takin sijasta jos pitää piipahtaa pikaisesti pihalla. Näinköhän tämä tarkoittaa sitä että mun muutkaan vaatteet ei enää tule pysymään paikoillaan?

Roo on muuten siitäkin hauska, että nukkuessaan noitten varastettujen tavaroiden kanssa, jos se huomaa mun touhuavan jotain se avaa silmät ja seuraa tekemisiäni mutta ei muuten liiku, esim. nosta päätään ylös tai mitään. En tiedä voisiko se ajatella että kun se nukkuu niin en voi torua sitä varastamisesta tms? Siltä se kuitenkin tuntuu. Tosin jos katson Rohania se alkaa (edelleen muuten liikkumatta) heiluttaa häntäänsä ja hännänheilutus lakkaa vain kun katson jonnekin muualle. En niinkun yhtään arvaa että se onkin hereillä ;)

2 kommenttia: