perjantai 24. huhtikuuta 2015

Kaksikko

Roo istuu jotenkin kasassa tai jotain sillä vaikka Hauru on iso, on Rohan kyllä isompi

Reilu 8 vuotta sitten Makkara tuli tyttöjen seuraksi ja sen jälkeen minulla on ollut jatkuvasti vähintään 3 koiraa. Nyt on vain kaksi ja se tuntuu todella oudolle. Välillä olen ajatellut että vain kaksi koiraa voisi olla aika kiva, ei tarvisi lenkittää monessa erässä esimerkiksi. Aikoinaan kun kävin lenkillä tyttöjen, Maxin ja Haun kanssa yhdessä niin eihän siinä mitään ongelmaa koskaan ollut (etenkin sen jälkeen kun Hau oppi lopulta olemaan roikkumatta Ambarassa) mutta koirien elopaino oli aika moninkertainen minun painooni verrattuna joten jos vain ehdin vein ne mieluummin erissä. Nyt koirat on pienempiä mutta tottumuskysymys tai jotain koska en edelleenkään kauheasti tykkää taluttaa kuin korkeintaan kahta koiraa kerralla. Mutta oikeastaan ehkä kaksi on kuitenkin vähän vähän. Vaikka kai siihenkin tottuisi jos ei olisi pikkupilkku jo varattuna.

Pojat ei odotetusti ole välittäneet paljon mitään Maxin katoamisesta. Tällä kertaa Rohan sentään huomasi ihmetellä, kun tulin kotiin ilman Maxia. Roo kävi katsomassa onko Makkara pihalla jossain mutta kun ei ollut, Rohan ilmeisesti ajatteli "no, mihin lie jäänyt", meni syömään luuta patjalle eikä ole sen jälkeen ainakaan näkyvästi suonut toista ajatusta aiheelle. Aikaisemmin koirillani (edes Rohanilla Avallonin kuoltua) ei ole ollut nähtävissä tuonkaan vertaa reaktiota. Ja minusta ihan hyvä niin. Olen aina pyrkinyt siihen että koirani eivät liikaa kiinny toisiinsa vaan osaavat esim. jäädä yksin kotiin ongelmitta. (Ja siksi tulisi kuitenkin lenkitettyä koiria erikseen vaikka niitä olisi vain kaksi...) Ja vaikka tykkäänkin että koirani leikkivät keskenään yms. enkä muutenkaan ole niin tiukka tässä asiassa mitä jotkut harrastajat ovat, yritän toimillani varmistaa että minä olen niiden lempihenkilö, ei kukaan toinen koira. Ihan vaan arkielämän ja harrastusten helpottamiseksi. Se, ettei ne ainakaan erityisemmin kaipaa toisiaan, kertoo minusta vain että olen onnistunut tässä tavoitteessa. Pääasia koirilleni on että minä olen kotona.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti